Головна » Статті » Виховні години та позакласні заходи

Слова щирого вітання

Мета. Виховувати шанобливе ставлення до до­рослих, батьків, ввічливість до всіх членів сім'ї, ро­дини, сусідів;

розширити словник мовленнєвого етикету словами-вітаннями.

Обладнання. Запис пісні «Улыбка».

 

Хід заняття

 

1.     Слово вчителя.

Наше сьогоднішнє заняття, діти, ми розпочнемо піснею. Це пісня композитора В. Шаїнського «От улыбки».

(Звучить магнітофонний запис; учні підспіву­ють).

 

2.   Бесіда.

Як ви вважаєте, чому ми наше сьо­годнішнє заняття почали саме з цієї пісні? Правильно, вона допомагає і нам з вами поділитися своїми посмішками, від яких стане світліше. А від посмішки покращується настрій, чи не так? Ось і Анатолій Костецький нам підказує, як зробити день веселим:

Усміхнися всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов'язково

День тобі веселим буде.

А як ми називаємо людину, яка завжди поводить­ся гарно? Вірною, чемною, вихованою.

3.  Тематичні ігри.

Сьогодні ми і поговоримо про чемність. Адже це — одна із найважливіших рис вихованої людини. Зараз ми спробуємо визначити, які ви знавці правил чемності. Для цього пограємо у гру «Чемно-нечемно». Якщо чемно — плескайте в долоні двічі, якщо нечемно — один раз.

·        Привітатися під час зустрічі...

·        Штовхнути і не вибачитися...

·        Допомогти підвестися...

·        Підняти річ, яка упала...

·        Не підвестися, звертаючись до вчителя...

Бути чемним, ввічливим нам допомагають «чарівні слова». Ви всі їх знаєте. Давайте прига­даємо їх якомога більше і зберемо у нашу «чарівну скриньку». Це можуть бути слова вітання вранці та ввечері, слова пошани, подяки.

(Кожна дитина підходить до скриньки і говорить свої слова ввічливості).

 

А тепер ми відчинимо двері і випустимо ці слова із скриньки у світ. Нехай усі люди знають, як бага­то добрих слів ви знаєте, хай усім від цього стане приємніше, веселіше жити на землі.

 

4.  Інсценізація життєвих ситуацій.

3.     Як привітатися вранці? Ввечері?

4.     Що можна побажати один одному?

5.     Як це зробити, звертаючись до однолітків? До­рослих? Близьких?

6.     Якими словами можна подякувати іншим?

7.     Яким тоном треба вимовляти такі слова?

8.     Як запросити когось у гості?

 

3.  Прослуховування тематичної казки.

Молодці, добре впоралися із завданням. А зараз послухаємо жартівливу мексиканську казку «Ґречний кролик».

(Казку читає вчитель).

 

6.  Бесіда за прочитаним.

1.  Вам сподобалася казка?

2.  Чого вона навчає нас?

3.  А вам коли-небудь допомагала чемність?

 

7.  Робота із прислів'ями.

·        Слова щирого вітання дорожчі за частування.

·        Одне приємне слово — наче сад.

·        Ввічливих і лагідних скрізь шанують.

 

Вчитель. Скажіть, діти, як ви думаєте, чи може чемна людина бути злою?

Вірно, адже чемність тоді справжня, коли щира, природна. А це означає, що вона — завжди поруч із добротою, доброзичливим ставленням до іншого. А якщо людина добра, — вона спокійна, а також весела.

 

8.  Підсумок заняття.

1.     Яку людину називають ввічливою?

2.     Без чого не може бути справжньої ввічливості?

 

Тож давайте і ми завжди будемо лагідними і до­брими до інших, і ніколи не будемо забувати слова щирого вітання.

 



Джерело: http://teacher.at.ua
Категорія: Виховні години та позакласні заходи | Додав: Iryna (2011-05-10)
Переглядів: 7458 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]