Психолого-педагогічна характеристика учня
Загальні відомості:
- прізвище, ім'я, по батькові;
- дата народження;
- загальний фізичний
розвиток;
- стан здоров'я;
- сімейні умови, характеристика батьків, склад
сім'ї, місце роботи батьків, їхній
культурний рівень, режим життя дитини, спілкування поза школою.
Загальний розвиток:
- особливості мислення, рівень абстрактного
мислення (аналіз, синтез, виявлення причинних зв'язків, здійснення висновків
абощо);
- спрямованість,
інтереси, потреби, схильності;
- особливості характеру,
індивідуальні реакції на події;
- особливості пам'яті та
процесу запам'ятовування;
- тип інтелекту та
професійні можливості;
- вольові якості,
здатність до довготривалих трудових зусиль.
Ставлення до навчання, праці:
- успішність (які оцінки
переважають, з якого предмета вчиться найкраще);
- організованість і старанність у навчальній
роботі, вміння працювати самостійно;
- інтерес до знань
(зацікавлений чи ні, виявляє інтерес до окремих предметів);
- ставлення до елементів праці в школі
(лабораторні роботи, чергування, підтримка чистоти в класі, на шкільному
подвір'ї).
Дисциплінованість
та навички культури поведінки:
- загальна характеристика
поведінки (поводить себе спокійно, стримано чи не контролює своїх емоцій);
- виконання шкільного
режиму (дотримується правил поведінки, порушує їх навмисно чи через
недбалість; найбільш типові порушення дисципліни);
- виконання вимог і
розпоряджень учителів (виконує за першою вимогою, з бажанням чи примусово);
- чемність у спілкуванні
з учителями, будь-якими дорослими;
- володіння навичками культури поведінки
(ставлення до літніх людей і молодших за себе, поступається місцем для людей
похилого віку, з повагою ставиться до
дівчат абощо).
Громадська спрямованість та активність:
- ставлення до громадського життя колективу (дорожить ним, байдужий, ставиться негативно);
- інтерес до громадського життя країни (користується інформацією про події в країні і за кордоном);
- чи виконує громадські доручення, бере участь у діяльності органів самоуправління;
- чи виступає на зборах колективу, громадських організацій з пропозиціями, з критикою недоліків, чи здатний висловлювати власну думку;
- активний чи байдужий у громадсько-корисній діяльності.
Стосунки з товаришами:
- становище в колективі (чи користується повагою й авторитетом серед товаришів по класу, чим обумовлені стосунки, які склалися);
- чи задоволений своїм становищем у колективі та яке становище хотів би
зайняти;
- ставлення до товаришів по класу (поважає чи байдужий до них; чи бувають конфлікти, їх причини);
- яку роль
відіграє в житті класу (активний член колективу чи сторонній спостерігач).
Моральні цінності:
- відданість Батьківщині, її Конституції, повага до Національного прапора і Гімну;
- відданість демократичним цінностям - повазі до людини та її прав, свободі вибору;
- усвідомлення себе як громадянина Землі, турбота про екологічну безпеку і виживання людства;
- повага до різноманітності: расова і національна терпимість, повага до інших народів та їхніх культур;
- відданість цінностям сім'ї, повага до батьків, до кожної людини як самоцінності;
- дотримання у
стосунках з людьми таких цінностей, як турбота, повага, довіра, відповідальність;
- відчуття власної відповідальності за все, що відбувається навколо;
- політична культура та толерантність.
|