Головна » Статті » На допомогу вчителю » Розробки уроків [ Додати статтю ]

Звук [х], позначення його буквами Хх (уроки навчання грамоти)

Урок 1.

Тема. Звук [х], позначення його буквою «ха». Читання слів. Опрацювання вірша «Колискова пісенька». Загадки.

Мета. Ознайомити учнів з буквою «ха», її звуковим значенням; виробляти навички читання складів та слів з новою буквою; розвивати увагу, пам'ять, зв’язне мовлення; виховувати інтерес до читання; корекційна – розвивати фонематичний слух, формувати читацькі навички.

Обладнання. Відеозапис колискової «Ой ходить сон коло вікон»; презентація до уроку.

Матеріал до уроку. Буквар, ст.96-97

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Повторення вивченого матеріалу. Читання в особах вірша «Зайчику, зайчику».
  2. Артикуляція звука [х], віднесення його до твердих.

Хом'ячок наш захворів -

Хтось холодним напоїв.

Хом'ячкові нудно в ліжку,

Ходить в гості сіра мишка.

ІІІ. Робота з новим матеріалом.

  1. Ознайомлення х буквою Х.
  2. Вправи з читання.
  • Читання складів з буквою Х.
  • Читання слів у аналітико-синтетичній формі.  
  1. Робота з підручником (ст.96).
  • Читання складових таблиць, слів з буквою Х.
  • Опрацювання скоромовки.
  1. Фізкультхвилинка.
  2. Опрацювання колискової «Ой ходить сон коло вікон».
  • Вправа «Мікрофон»
  • Що таке колискова?
  • Пригадайте колискові пісні, які співали вам мами.
  • Читання тексту колискової вчителем.
  • Читання колискової учнями. Відпрацювання правильної інтонації під час читання.
  1. Музична пауза. Перегляд відеозапису колискової «Ой ходить сон коло вікон».
  2. Відгадування загадок.

ІV. Підсумок уроку.

Урок 2.

Тема. Закріплення звукового значення букви «ха». Опрацювання тексту «Казкові хмаринки».

Робота з дитячою книжкою. Н.Забіла «Хатинка на ялинці».

Мета. Закріпити знання учнів про букву «ха», звук [х]; удосконалювати вміння складати звукові моделі слів, читати слова з вивченими буквами; розвивати зв’язне мовлення, увагу, пам'ять, образне мислення; виховувати інтерес до читання; корекційна – розвивати уміння розрізняти звуки у словах, формувати читацькі навички.

Обладнання. Картки зі словами для звукового аналізу; таблиця до теми; презентація до уроку.

Матеріал до уроку. Буквар, ст.98-99

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Повторення вивченого матеріалу.
  • Назвіть вивчені букви та звуки, які вони позначають. Які ці звуки?
  1. Складання звукових моделей слів (робота на індивідуальних картках)
  2. Повторення вивченого про букву Х. Робота з таблицею.

Читання складів, слів, речень.

ІІІ. Робота з новим матеріалом.

  1. Відгадування загадки.

По голубому полі

Легкі, немов пірїнки,

Пливуть собі поволі

Білесенькі перинки. (Хмари)

  • Розгляньте малюнок на ст.98.  Що робить хлопчик?
  • Чи любите ви спостерігати за хмаринками? 
  1. Слухання вірша Л.Ігнатової «Чудеса у небесах».
  • Послухайте вірш і розгляньте

В небо вдивляюсь. По ньому пливе

Слоник, метелик і літера "Ве",

І крокодильчик (а може, дракон)

Ледь не торкається лапками крон.

Замок пливе - в ньому Фея живе,

Далі он, лебідь і бджілка пливе. 

Очі заплющу, рахую до ста -

Бачу вже квітку літак і кота.

Бачу вітрильник я і пароплав...

Вітер дмухнув - і усе розмішав...

В небо вдивляюсь. Від сміху аж плачу:

Слонометелика з хвостиком бачу,

Лебідь, от цирк, осідлавши кота,

Ловить те чудо уже за хвоста.

А крокодильчик (а може, дракон)

Ласує смачно собі літаком. 

Замок десь зник. Пароплавобджола

Жалить вітрильник (яка ж вона зла!)

Далі он, вже квіткоконик приліг...

- Дякую, любі хмаринки, за сміх!

  1. Вправа «Зроби слово ласкавим»

Легко – легенько, близько – близенько, тихо - ….

  1. Фізкультхвилинка.
  2. Опрацювання оповідання «Казкові хмаринки».
  • Читання оповідання підготовленими учнями.
  • Як звали головного героя оповідання?
  • Читання оповідання «ланцюжком». Перевірка сприймання прочитаного.
  • За чим любив спостерігати хлопчик?
  • Кого він бачив у хмаринках?
  • Над якими питаннями замислювався Михайлик?
  • Вправа «Хвостики» (вчитель читає початок речення, діти знаходять у тексті і дочитують його закінчення)
  • А легкі білі хмаринки…
  • А ото неначе…
  • У них такі…
  • Але налетів вітер…
  • Куди вони…
  • Відгадування загадки, поданої рукописним шрифтом.

IV. Робота з дитячою книжкою.

Слухання казки Н.Забіли «Хатинка на ялинці».

Відповіді на запитання за змістом казки.

V. Підсумок уроку.

 
Категорія: Розробки уроків | Додав: Iryna (2017-01-07)
Переглядів: 263 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]