Головна » Статті » На допомогу вчителю » Розробки уроків

Мандрівка сніжинки

Тема уроку: Мандрівка Сніжинки

Мета уроку: Сприяти розвитку мовлення учнів, формувати різнобічне уявлення про природу. Розвивати позитивно емоційне ставлення до пізнання навколишнього. Виховувати любов до природи, бережне ставлення до навколишнього середовища. Вчити учнів бачити і відчувати красу природи. Заохочувати дітей до творчості, вчити складати казки та оповідання.

1. Мотивація навчальної діяльності, актуалізація опорних знань учнів

1. Загадка:
Білі сани налетіли,
Скакуни в тих санях білі.
В санях тих сидить цариця
Білокора, білолиця.
Рукавом махає,
Сріблом все навкруг вкриває. (Зима).

- Вам подобається ця пора року? Чим?

2. Слово вчителя.
Дійсно, скільки гарного навкруги - блискучі бурульки, ажурні сніжинки,таємничі кучугури. Казкова краса зими притягує, хвилює, бентежить нашу уяву.

II. Оголошення теми уроку

Сьогодні на уроці ми повинні не лише побачити цю красу, а й описати її. Нам потрібно згадати, якого кольору зима, кришталевий дзвін, створити образ зимової краси, а головне, підібрати влучні слова.

3. Загадка:
Ніжна зірка сніжно біла,
На рукав мені злетіла.
Поки ніс її сюди,
То стала краплею води. (Сніжинка).

- Чому ви вважаєте, що це сніжинка?
- На що схожа сніжинка?
- Ось і складемо ми твір про сніжинку.

III. Вивчення нового матеріалу.

Найгарніше творення зими - це сніжинки!
- А ви знаєте, як вони утворюються?
- Ви милувалися сніжинками?
- Які вони?

Сніжинки здебільшого мають форму платівок - шестикутників, 3-, 6-,12- променевих зірок, стовпчиків, пірамідок, голок, нагадують гілочки папороті. Вчені зібрали величезну колекцію мікрофотографій, яка вміщує понад 5000 знімків сніжинок, не схожих одна на одну.
- Чому рипить сніг?
Одні схожі на гарні зірочки; інші на фантастичні квіти. Складаються сніжинки з безлічі маленьких крижаних кристаликів. Хоча ці кристалики дуже маленькі, та коли вони ламаються, чутно тріск.

Звичайно, якщо ламається одна сніжинка, звук почути неможливо; але коли в морозний день ви йдете засніженою вулицею, під вашими ногами ламаються сотні тисяч сніжинок. Тоді ви і почуєте, що сніг рипить.

1. Сьогодні ми будемо писати оповідання або казку про сніжинку.
- З яких частин складається оповідання?
(зачин, основна частина, кінцівка).
- А якщо це казка?
- Як починається казка? (Жила собі...)
- Що трапляється з героєм? (потрапляє в біду ...)
- Що допомагає герою? (Яке-небудь диво)
- Чим закінчуються всі казки? (Добро перемагає зло).
І казка і оповідання має назву - заголовок.

Ми будемо писати твір на тему "Мандрівка сніжинки".

2. Словникова робота.

Давайте до слова сніжинка підберемо слова-синоніми: іскринка, пушинка, балеринка. кришталик, діамантик.
До слова сніжинка доберемо прикметники: пухнаста, біла, холодна, срібна, велика, мала.

- Згадайте рух сніжинок у повітрі?
- Що роблять сніжинки? (Летять, крутяться, в'ються, спускаються, танцюють, пурхають).

3. Обговорення сюжетів твору.
а)Сніжинку впіймав на теплу долоньку хлопчик.
б) Сніжинка водила хоровод з своїми подружками.
в) Сніжинка з подругами вкрили поля, щоб врятувати хліба від морозу.

4. Самостійна робота учнів.
Підсумок уроку.
Зачитування робіт учнями.

 Джерело:мережа Інтернет

Категорія: Розробки уроків | Додав: Iryna (2011-03-26)
Переглядів: 5154 | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]