Головна » Статті » На допомогу вчителю » Розробки уроків |
Тема уроку: Біблійна легенда «Вавилонська вежа» Мета уроку: формувати у дітей уявлення про Біблію як найдавнішу пам’ятку культури; поглиблювати знання дітей про роль мови в житті народу; розвивати навички свідомого, правильного читання, виділяти головне в прочитаному; збагачувати словниковий запас; виховувати прагнення до пізнання нового. Обладнання: Біблія, презентація „Вавилонська вежа”, схема для вправи „Дешифрувальник”. Х і д у р о к у І. Організація класу. ІІ. Вправа „Дешифрувальник” - Прочитайте назву книги, якій буде присвячено наш сьогоднішній урок. 1 4 1 5 4 0 ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. - Сьогодні ми з вами прочитаємо біблійну легенду «Вавилонська вежа». - А що таке Біблія? Де ви зустрічалися з цією книгою? (Бі́блія (з грец. βιβλία — книга) — священна книга християнства, яка поділяється на дві частини: Старий Заповіт і Новий Заповіт — і складається з окремих книг, написаних різними авторами (після канону їх налічується 66). ІV. Робота над темою уроку. 1. Актуалізація опорних знань. Розповідь про Біблію. Писалася Біблія впродовж шістнадцяти століть, починаючи з ХІІІ ст. до н.е. і закінчуючи ІІ століттям нової ери. Книги Старого Заповіту написані давньоєврейською мовою, книги Нового Заповіту – грецькою мовою. До нас Біблія прийшла церковнослов’янською мовою. З давньогрецької її переклали Кирило і Мефодій – болгарські брати – проповідники. Назвою "Біблія” об’єднано окремі книги- священні тексти, визнані церквою як непорушний закон віри та життя. У них містяться церковні проповіді, молитви, легенди про життя святих, їхні пророцтва. 2. Літературний словник. - Легенда – твір – переказ про події, факти, людей, оповитий казковістю, фантастикою. 3. Попереднє ознайомлення із легендою „Вавилонська вежа”. Перегляд ілюстрацій. За стародавньою біблійною легендою, понад чотири тисячі років тому всі люди жили в Месопотамії, тобто в басейні річок Тигра і Євфрата, і розмовляли однією мовою. Оскільки земля цих місць була дуже плідна, то люди жили багато. Від цього вони сильно загордилися і вирішили побудувати вежу до самого неба. Вежа все росла і росла у висоту. Нарешті Бог розгнівався на безрозсудних і пихатих людей і покарав їх: він змусив будівельників розмовляти різними мовами. Від цього гордівники перестали розуміти один одного і, покидавши свої знаряддя, припинили будівництво вежі, а потім розійшлися в різні боки Землі. Так вежа залишилася недобудованою, а місто, де відбувалося будівництво і змішалися всі мови, назвали Вавилоном. 4. Словникова робота. Бог Ягве примудрилися буцімто покрівельники Закортіло подейкують уступами недобудовану замір наче у воду опущені (Учні пояснюють значення кожного слова чи вислову). 5. Первинне ознайомлення з текстом легенди. Самостійне читання. * Прочитайте
легенду. 6. Повторне читання легенди. Комбіноване читання. (Читання тесту частинами, відповіді на запитання до них) 7. Перевірка сприймання тексту. А). Пояснення вислову „вавилонське стовпотворіння”. Вираз виник з біблійного міфу про спробу побудувати у Вавилоні вежу, що повинна була б досягти неба. (Церк.: стовпотворіння - будівництво стовпа, вежі.) Вживається в значенні: безладдя, нерозуміння, шум, метушня; справа, яка ніколи не буде завершена. Б). Вправа на розширення поля читання. 1) Це було так давно... 2) І закортіло людям... 3) Самих цеглин... 4) Та ранком, звідки не візьмись... 5) Поки буря вирувала... 6) І почали люди... 7) Але подейкують... 8) І до сьогодні... В). Чи уважно ви читали? Яке речення помилкове? 1. Це було так давно, що вже ніхто й не пам‘ятає. 2. Обрали невисоке місце – та й почалась робота. 3. Будувалась вежа цілий рік. 4. Ціле місто виросло навколо гори, на якій будувалася вежа. 5. І наслав Ягве на землю страшенний землетрус. 6. А вежа почала потроху розвалюватися. V. Підсумок уроку. - Чим ми завдячуємо Вавилонській вежі? - Який вислів найбільш точно розкриває головну думку легенди? "Мова – духовне багатство народу” "Мова – найголовніший засіб спілкування” "Слово до слова – зложиться мова” VІ. Домашнє завдання. С.40-42, переказувати близько до тексту. | |
Переглядів: 17976 | Коментарі: 1 | |
Всього коментарів: 1 | |
| |