Сайт - портфоліо                   Бігус Ірини Миколаївни


Меню сайту  
 

Наше опитування
Ваші враження від мого сайту
1. Відмінно
2. Добре
3. Погано
4. Непогано
Всього відповідей: 289

Міні-чат
200
Наші партнери
 


Друзі сайту
 http://khmelschool8.at.ua/     Началка
Презентації для дітей
     

Статистика
Онлайн всього: 8
Гостей: 8
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » На допомогу вчителю » Розробки уроків [ Додати статтю ]

Біблійні легенди. "Вавилонська вежа".

Тема уроку:  Біблійна легенда «Вавилонська вежа»

Мета уроку:  формувати у дітей уявлення про Біблію як найдавнішу пам’ятку культури; поглиблювати знання дітей про роль мови в житті народу; розвивати навички свідомого, правильного читання, виділяти головне в прочитаному; збагачувати словниковий запас; виховувати прагнення до пізнання нового.                     

Обладнання:  Біблія, презентація „Вавилонська вежа”, схема для вправи „Дешифрувальник”.

Х  і  д     у р о к у

І. Організація класу.

ІІ. Вправа „Дешифрувальник”

-         Прочитайте назву книги, якій буде присвячено наш сьогоднішній урок.

                                         1 4 1 5 4 0

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні ми з вами прочитаємо біблійну легенду «Вавилонська вежа».

-    А що таке Біблія? Де ви зустрічалися з цією книгою?

       (Бі́блія (з грец. βιβλία — книга) — священна книга християнства, яка поділяється на дві частини: Старий Заповіт і Новий Заповіт — і складається з окремих книг, написаних різними авторами (після канону їх налічується 66).

ІV. Робота над темою уроку.

1. Актуалізація опорних знань. Розповідь про Біблію.

Писалася Біблія впродовж шістнадцяти століть, починаючи з ХІІІ ст. до н.е. і закінчуючи ІІ століттям нової ери. Книги Старого Заповіту написані давньоєврейською мовою, книги Нового Заповіту – грецькою мовою.

До нас Біблія прийшла церковнословянською мовою. З давньогрецької її переклали Кирило і Мефодій – болгарські брати – проповідники.

Назвою "Біблія” обєднано окремі книги- священні тексти, визнані церквою як непорушний закон віри та життя. У них містяться церковні проповіді, молитви, легенди про життя святих, їхні пророцтва.

 2. Літературний словник.

- Легенда – твір – переказ про події, факти, людей, оповитий казковістю, фантастикою.

 3. Попереднє ознайомлення із легендою „Вавилонська вежа”. Перегляд ілюстрацій.

За стародавньою біблійною легендою, понад чотири тисячі років тому всі люди жили в Месопотамії, тобто в басейні річок Тигра і Євфрата, і розмовляли однією мовою. Оскільки земля цих місць була дуже плідна, то люди жили багато. Від цього вони сильно загордилися і вирішили побудувати вежу до самого неба. 

Вежа все росла і росла у висоту. Нарешті Бог розгнівався на безрозсудних і пихатих людей і покарав їх: він змусив будівельників розмовляти різними мовами.

Від цього гордівники перестали розуміти один одного і, покидавши свої знаряддя, припинили будівництво вежі, а потім розійшлися в різні боки Землі. Так вежа залишилася недобудованою, а місто, де відбувалося будівництво і змішалися всі мови, назвали Вавилоном.

4. Словникова робота.

Бог Ягве           примудрилися

буцімто            покрівельники  

Закортіло         подейкують

уступами          недобудовану

замір                 наче у воду опущені

(Учні пояснюють значення кожного слова чи вислову).

5. Первинне ознайомлення з текстом легенди. Самостійне читання.

* Прочитайте легенду.
* Про що розповідається у легенді?
* Як будувалася вежа? Знайдіть її опис.
* Чим вона вражала і звеселяла будівничих?
* З яких матеріалів вона будувалася?
* Чому Ягве не сподобався намір людей дістатися неба?

6. Повторне читання легенди. Комбіноване читання.

 (Читання тесту частинами, відповіді на запитання до них)

7. Перевірка сприймання тексту.

А). Пояснення вислову „вавилонське стовпотворіння”.

Вираз виник з біблійного міфу про спробу побудувати у Вавилоні вежу, що повинна була б досягти неба.   (Церк.: стовпотворіння - будівництво стовпа, вежі.) 

Вживається в  значенні: безладдя, нерозуміння, шум, метушня; справа, яка ніколи не буде завершена.

Б). Вправа на розширення поля читання.

1) Це було так давно...

2) І закортіло людям...

3) Самих цеглин...

4) Та ранком, звідки не візьмись...

5) Поки буря вирувала...

6) І почали люди...

7) Але подейкують...

8) І до сьогодні...

В).  Чи уважно ви читали? Яке речення помилкове?

1.  Це було так давно, що вже ніхто й не пам‘ятає.

2.  Обрали невисоке місце – та й почалась робота. 

3.  Будувалась вежа цілий рік.

4.  Ціле місто виросло навколо гори, на якій  будувалася вежа.

5.  І наслав Ягве на землю страшенний землетрус.

6.  А вежа почала потроху розвалюватися.

V.  Підсумок уроку.

-   Чим ми завдячуємо Вавилонській вежі?

-   Який вислів найбільш точно розкриває головну думку легенди?

"Мова – духовне багатство народу”

"Мова – найголовніший засіб спілкування”

"Слово до слова – зложиться мова”

VІ. Домашнє завдання.

С.40-42, переказувати близько до тексту.

Категорія: Розробки уроків | Додав: Iryna (2011-09-25)
Переглядів: 11921 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 3.9/7
Всього коментарів: 1
1 mamagenja   (2011-10-11 13:57)
Дякую!!! Дуже цікава, інформативна презентація: flower: flower flower

Ім`я *:
Email:
Код *: