Головна » Статті » На допомогу вчителю » Матеріали для роботи

Навчіть дитину дивуватися

Чому наших дітей мало чим можна здивувати? Чому деякі з них так швидко і так рано втрача­ють природну допитливість? З відчуття та сприймання починається процес пізнання.

По­чуття подиву збуджує у дитини інтерес, активність, ба­жання більше дізнатися. Так дитина і розвивається: від по­чуття подиву до пізнання, до осмислення того, що пізнав. Бавлячись, граючи, спостерігаючи за довкіллям, фантазую­чи, діти набувають необхідних знань.

У побуті є дуже ба­гато предметів, з якими можна гратися і одночасно про­водити цікаві досліди. Ось деякі з них.

«Таємничі малюнки»

Перед грою треба попередити дітей, що грати в цю гру можна тільки з дорослими, тому що цей дослід пов'яза­ний з вогнем і самому це робити небезпечно.

Необхідно взяти молоко або лимонний сік, на аркуші намалювати помазком малюнок. Його не видно — це і є таємничий малюнок. Коли все висохне, потрібно взяти свічку і над нею нагріти папір, на аркуші проявиться ма­люнок.

«Картопелька — рибка»

Потрібно взяти літрову або трилітрову банку з водою і опустити у неї одну невелику картоплину. Хай діти пе­ресвідчаться, що картопля потонула і лежить на дні бан­ки. Поступово у банку насипаємо сіль і розчиняємо її у воді. І картопля починає спливати. Пояснюємо дітям, що таке щільність рідини і чому картопля спливає.

Ігри з магнітом

У ході ігор з магнітом діти розуміють, що одні предме­ти притягуються, інші — ні, це залежить від матеріалу, з якого вони виготовлені. Магніт може підняти предмет, це залежить від сили магніту і ваги предмета.

Розмістити магніт під папером або картоном і почина­ти рухати ним, тоді все залізне, що є на папері, теж ру­хається.

Найпростіший магніт можна зробити пластмасовим фебінцем і підняти з його допомогою дрібно порізані шматочки паперу.

«Виростай, зернятко»

Покажіть дітям, як ростуть рослини. Для цього посадіть у горщик зернятко яблука або соняшника. Дитина буде спостерігати, як рослинка росте, як розпускаються лис­точки.

Для того щоб подивитися, як утворюються корені, потрібно зрізати верхівку коренеплоду моркви, приблиз­но 2 см, поставити зрізаним кінцем вниз на тарілочку, налити трішки води і поставити на підвіконня. Через де­який час з'являться корінці.

Але діти хочуть знати, що відбувається із зернятком у землі. І це потрібно їм показати.

Зернятко набухає від води, і його шкаралупка-хатин-ка тріскається. З тріщинки виростає корінець.

На корені виростають крихітні волоски.

Потім з'являється пагонець — майбутнє стебло твого деревця. Воно щодня тягнеться до сонечка і пробиваєть­ся з-під землі.

Потім на стеблі виростають листочки.

Твоєму крихітному деревцю потрібне сонечко і водичка. Тому треба слідкувати, щоб фунт був вчасно зволоженим.

«Маленькі фокуси»

Потрібно налити у миску води і кинути туди 10 уламків сірників. Тепер беремо шматочок цукру і трохи вмочуємо його у воду. Усі сірники почнуть збиратися, мов за ко­мандою, навколо цукру! Але це ще не все.

Тепер візьмемо мило і доторкнемося до води, і сірники - оце так диво! - розбіжаться у різні боки.

Всім відомий такий вислів: «Кожна дитина народжуєть­ся генієм». І дійсно, діти геніальні під час творчого проце­су. Вони фантазують і творять. Малювання, як і гра, є однією з найбільш важливих форм розвитку дитини. Діти малюють те, що бачать, чують, про що думають і мріють. Вони вкладають у малюнок своє уявлення про світ, своє ставлення до нього, емоційне сприймання навколишньо­го. Навіть якщо дорослий не вміє малювати, він може зро­бити дуже багато для розвитку творчих нахилів дитини.

Малювання за методом Остапа Бендера

Для цього потрібна настільна лампа і великий аркуш паперу. Використовуючи світло від лампи, отримуємо тінь від дитини, дорослого, іфашки. Обводимо цю тінь по контуру. Потім за бажанням дитини цю тінь можна домалювати, додати деталі, розмалювати тощо.

Малювання методом обводок

Беремо будь-який предмет, форму якого можна обвес­ти: круг, квадрат, овал, трикутник. Цей предмет розміщу­вати на папері в різних місцях і обводити. Виходять гарні геометричні фігури, різні конфігурації, які перетинають­ся між собою. Лінії перетину можна розмалювати різни­ми кольорами, отримаємо красиву мозаїку.

Копіювання

Підкладаємо під аркуш паперу який-небудь предмет (монету, ґудзик, фубу тканину тощо) і натираємо тупим кінцем олівця. На папері отримаємо копію предмету. Цей спосіб малювання дуже подобається дітям.

Малюнки, виконані рослинами і квітами

Можна брати будь-які квіти — гвоздички, кульбабки і т.д. По черзі вмочувати їх у фарбу і притискати до папе­ру - вийдуть декоративні узори.

Малювання методом розбризкування

Для цього спочатку на аркуш паперу наноситься фар­ба розбризкуванням за допомогою зубної щітки. Після цього на папір ставимо якийсь предмет, це може бути листок, квітка, геометрична фігура, і довкола нього бризкаємо фарбами іншого кольору. Коли фарба про­сохне, беремо інший предмет, прикладаємо і бризкаємо іншою фарбою. Утворюються дуже цікаві дивовижні ма­люнки.

Джерело-мережа Інтернет.

Категорія: Матеріали для роботи | Додав: Iryna (2011-06-25)
Переглядів: 1487 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]