Головна » Статті » Класоводам

Психолого - педагогічна характеристика учня

Психолого-педагогічна характеристика учня

Загальні відомості:

  • прізвище, ім'я, по батькові;
  • дата народження;
  • загальний фізичний розвиток;
  • стан здоров'я;
  • сімейні умови, характеристика батьків, склад сім'ї, місце роботи ба­тьків, їхній культурний рівень, режим життя дитини, спілкування поза школою.

Загальний розвиток:

  • особливості мислення, рівень абстрактного мислення (аналіз, синтез, виявлення причинних зв'язків, здійснення висновків абощо);
  • спрямованість, інтереси, потреби, схильності;
  • особливості характеру, індивідуальні реакції на події;
  • особливості пам'яті та процесу запам'ятовування;
  • тип інтелекту та професійні можливості;
  • вольові якості, здатність до довготривалих трудових зусиль.

Ставлення до навчання, праці:

  • успішність (які оцінки переважають, з якого предмета вчиться найкраще);
  • організованість і старанність у навчальній роботі, вміння працювати самостійно;
  • інтерес до знань (зацікавлений чи ні, виявляє інтерес до окремих предметів);
  • ставлення до елементів праці в школі (лабораторні роботи, чергуван­ня, підтримка чистоти в класі, на шкільному подвір'ї).

Дисциплінованість та навички культури поведінки:

  • загальна характеристика поведінки (поводить себе спокійно, стрима­но чи не контролює своїх емоцій);
  • виконання шкільного режиму (дотримується правил поведінки, по­рушує їх навмисно чи через недбалість; найбільш типові порушення дис­ципліни);
  • виконання вимог і розпоряджень учителів (виконує за першою вимо­гою, з бажанням чи примусово);
  • чемність у спілкуванні з учителями, будь-якими дорослими;
  • володіння навичками культури поведінки (ставлення до літніх людей і молодших за себе, поступається місцем для людей похилого віку, з пова­гою ставиться до дівчат абощо).

Громадська спрямованість та активність:

  • ставлення до громадського життя колективу (дорожить ним, байду­жий, ставиться негативно);
  • інтерес до громадського життя країни (користується інформацією про події в країні і за кордоном);
  • чи виконує громадські доручення, бере участь у діяльності органів самоуправління;
  • чи виступає на зборах колективу, громадських організацій з пропо­зиціями, з критикою недоліків, чи здатний висловлювати власну думку;
  • активний чи байдужий у громадсько-корисній діяльності.

Стосунки з товаришами:

  • становище в колективі (чи користується повагою й авторитетом се­ред товаришів по класу, чим обумовлені стосунки, які склалися);
  • чи задоволений своїм становищем у колективі та яке становище хотів би зайняти;
  • ставлення до товаришів по класу (поважає чи байдужий до них; чи бувають конфлікти, їх причини);
  • яку роль відіграє в житті класу (активний член колективу чи сторон­ній спостерігач).

Моральні цінності:

  • відданість Батьківщині, її Конституції, повага до Національного пра­пора і Гімну;
  • відданість демократичним цінностям - повазі до людини та її прав, свободі вибору;
  • усвідомлення себе як громадянина Землі, турбота про екологічну безпеку і виживання людства;
  • повага до різноманітності: расова і національна терпимість, повага до інших народів та їхніх культур;
  • відданість цінностям сім'ї, повага до батьків, до кожної людини як самоцінності;
  • дотримання у стосунках з людьми таких цінностей, як турбота, пова­га, довіра, відповідальність;
  • відчуття власної відповідальності за все, що відбувається навколо;
  • політична культура та толерантність.
Категорія: Класоводам | Додав: Iryna (2011-06-25)
Переглядів: 20549 | Рейтинг: 2.9/8
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]