Головна » Статті » Діагностика

Методика "Виділення суттєвих ознак поняття"

Для дітей віком 5 – 10 років.

Застосовується для виявлення здатності до виокремлення суттєвих ознак поняття.

Обладнання: бланк картки.

Методика проведення.      

У кожному завданні пропонується підібрати з дужок два слова, що позначають суттєві ознаки виділеного поняття (перше слово).

 

Особливості проведення тестування.

Інструкцію дають на прикладі першого рядка. Якщо дитина не вміє читати, то слова їй зачитує психолог. Дитині говорять: „Подивись уважно на перший рядок. Головне серед слів – сад. Серед інших слів є два, без яких сад існувати не може. Подумай і підбери ці два слова і поясни свій вибір”.

Оцінювання.

(Шкала оцінювання дається за Марцинківською Т.Д.)

Стандартні правильні відповіді:

1.     земля, рослини.

2.     вода, берег.

3.     вулиця, будинок.

4.     дах, стіни.

5.     папір, текст.

6.     гравці, правила.

7.     голос, мелодія.

8.     очі, слово.

9.     кути, сторона.

10. лікар, хворі.

11. ділене, дільник.

12. змагання, перемога.

 

Інтерпретація.

11 – 12 – підвищений рівень здатності до виділення суттєвих ознак поняття.

8 – 10 – звичайний рівень розвитку.

5 – 7 – дещо знижений рівень розвитку, потребує колекційної роботи.

0 – 4 – причини зниження рівня розвитку потребують додаткового вивчення.


Картка для опитування

 

1.    Сад   (рослини, садівник, собака, паркан, земля).

2.    Річка   (берег, риба, рибалка, водорості, вода).

3.    Місто  (автомобіль, будинок, велосипед, натовп, вулиця).

4.    Хлів  (сіновал, кінь, дах, худоба, стіни).

5.    Книга  (малюнок, війна, папір, любов, текст).

6.    Гра  (карти, гравці, штрафи, покарання, правила).

7.    Спів  (дзвін, мистецтво, голос, аплодисменти, мелодія).

8.    Читання  (очі, друк. Книга, картинка, слово).

9.    Кубик  (кути, креслення, сторона, камінь, дерева).

10.    Лікарня  (приміщення, сад, лікар, радіо, хворі).

11.    Ділення  (клас, ділене, олівець, дільник, папір).

12.    Спорт  (медаль, оркестр, змагання, перемога, стадіон).

Категорія: Діагностика | Додав: Iryna (2011-04-02)
Переглядів: 5539 | Рейтинг: 3.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]