Головна » 2016 » Жовтень » 23 » 15 характеристики вчителя XXI століття
10:46
15 характеристики вчителя XXI століття

Очевидно, що навчання в XXI столітті зовсім інше явище. Ще ніколи навчання не відбувалось так, як  зараз: скрізь, весь час, на будь-яку можливу тему, підтримуючи будь-який можливий стиль навчання. Але що це означає бути вчителем XXI століття?

Нижче 15 характеристики вчителя XXI століття:

number41КЛАС ОРІЄНТОВАНИЙ НА УЧНЯ І ПЕРСОНАЛЬНИЙ ПІДХІД

Оскільки учні мають доступ до будь-якої інформації, звичайно, немає змісту “годувати їх з ложечки” знаннями або вчити за принципом “всі однакові”. Учні мають різні особливості, цілі й потреби, і пропонувати персональний підхід не тільки можливо, але й бажано. Коли учні роблять власний вибір, вони наче «володіють» своїм навчанням, а це підвищує внутрішню мотивацію і вимагає більших зусиль – ідеальний рецепт для поліпшення результатів навчання!

number40
УЧНІ  – ТВОРЦІ

Сьогоднішні учні мають найновіші технологічні інструменти, але, їх використання у багатьох випадках ледь виходить за рамки спілкування з родиною та друзями за допомогою чату, повідомлень або дзвінків. Навіть якщо учні в даний час вважаються цифровими аборигенами, багато з них –  далекі від виготовлення власного цифрового контенту. У той час як вони володіють власними дорогими пристроями з можливостями писати блоги, створювати інфографіку, книги, відео… у багатьох класах, як і раніше, їх просять вимкнути всі пристрої. А паперові зошити, на жаль, часто просто викидають. Якщо ж дати учням шанс, вони можуть створювати гарні і творчі блоги, фільми, або цифрові історії, якими вони будуть пишатися і ділитися з іншими.

number37 (1)
ВИВЧЕННЯ НОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Для того, щоб мати можливість запропонувати учням вибір, в нагоді стане власний досвід і знання. Технології продовжують розвиватись, їх потрібно розуміти. Перевага в тому, що нові технології є новими як для новачків, так і досвідчених викладачів. Я користувалась підпискою на сайті http://www.lynda.com, який має багато ресурсів для вивчення нових технологій.

number38
БУДЬТЕ ГЛОБАЛЬНИМИ

Сучасні засоби дозволяють легко дізнатися про інші країни і людей з перших вуст. Звичайно, підручники ще достатньо важливі, але якщо можна було б вивчати мови, культури, розвивати комунікативні навички і фактично говорити з людьми з інших частин світу?!

Дивно, що хоча всі інструменти доступні, ми як і раніше дізнаємось про інші культури, людей і події зі ЗМІ. Варто навчати учнів, як використовувати такі інструменти, щоб  вони могли “відвідати” будь-який куточок планети.

number39
ВИКОРИСТОВУЙТЕ СМАРТФОНИ

Ще раз: коли учні побачать свої пристрої в якості цінних інструментів, які підтримують знання (а не відволікають), вони почнуть їх використовувати з навчальною метою. Я пам’ятаю мої перші роки викладання, коли я не дозволяла використовувати мобільні телефони в класі, і пробувала пояснити кожне нове слово або відповісти на будь-яке питання самостійно. Сьогодні я навіть і не подумаю це робити!

Я дізналася, що різні учні мають різні потреби, коли мова заходить про те, що їм потрібна допомога з новими словами або пошуком відповідей на запитання. Тому немає необхідності витрачати час і щось пояснювати, що може бути корисно тільки одному або двом учням. Навчання полягає в тому, щоб зробити учнів незалежним і навчити їх шукати відповіді.

Я бачила позитивні зміни з тих пір, як я почала використовувати пристрої з навчальною метою. Насправді, іноді я навіть відповідаю: “Я не знаю – використовуйте Google і розповідайте нам усім”.

number35
ВЕДІТЬ БЛОГ

Я писала про важливість блогів, як для учнів, так і для вчителів. Навіть мої новачки з англійської бачили, як важливо писати для реальної аудиторії і бачити їхню цифрову присутність.  Питання чи бути блогу, чи ні, більше не має стояти перед нами.

number34
ЙДІТЬ В ОНЛАЙН

Ще один важливий пункт для зменшення паперової роботи – організувати навчальні матеріали для своєї діяльності на своєму власному веб-сайті.  Давайте посилання на онлайн ресурси і пропонуйте дискусії онлайн. На відміну від паперової роботи це дозволяє учням  обмінюватися думками і ресурсами у більш організованій формі.

number32
СПІВПРАЦЮЙТЕ

Технології дозволяють співпрацювати з іншими вчителями та учнями. Створення цифрових ресурсів, презентацій та проектів разом з іншими педагогами і учнями зробить діяльність у класі реальною. Співпраця повинна виходити за рамки спільного використання документів за допомогою електронної пошти або створення PowerPoint презентації. Багато великих ідей ніколи не виходять за рамки розмови або паперу, що є великою втратою! Співпраця в глобальному масштабі може змінити весь наш досвід!

number36
ВИКОРИСТОВУЙТЕ TWITTER

Участь у Twitter-чаті є найбільш дешевим і ефективним способом організувати свою власну аудиторію, що залишатиметься в курсі досліджень, ідей і питань у певній галузі. Ми можемо рости професійно і розширювати наші знання, якщо щодня розмовляємо про свою працю.

10
ЗАЛУЧАЙТЕ ОДНОДУМЦІВ

Залучайте однодумців!  Знову ж таки, сьогоднішні інструменти дозволяють зв’язатись із будь-ким у  будь-якому місці, у будь-який час. У вас є питання до експерта або колеги? Просто підключіть їх за допомогою соціальних медіа!

11
ЗАСТОСОВУЙТЕ ПРОЕКТНО ПОБУДОВАНЕ НАВЧАННЯ

Сьогодні учні мають доступ до оригінальних документів, текстів, експертів зі всього світу, а також однодумців, що вивчають такий самий предмет в іншому кутку світу. Вони повинні розвивати в собі здатність критично мислити та ставити правильні запитання, проводити дослідження, контактувати експертів та створювати проекти, користуючись ресурсами, що вже є у них в руках. Все чого потрібно їм від вчителя – це супровід!

12
БУДУЙТЕ ПОЗИТИВНУ ПОВЕДІНКУ ОНЛАЙН

Це може видаватись очевидним, але  для сьогоднішніх вчителів важливо моделювати, як правильно використовувати соціальні медіа, як виробляти і публікувати цінний контент,  як організувати спільне використання ресурсів онлайн. Підтримання професійної поведінки і в класі, і онлайн допоможе побудувати позитивну поведінку учнів.

13
ПРОГРАМУЙТЕ

Це може здатися складно, але кодування не що інше, як певний рівень грамотності в наш час. Як олівець або ручка були “інструментами” XX століття, сьогодні вчитель повинен вміти працювати з сьогоднішнього ручкою і олівцем, тобто, комп’ютером. Програмування дуже цікаво вивчати. Коли напишеш сторінку на HTML – дивовижні почуття! Знову ж таки, це lynda.com чудовий ресурс, щоб почати програмувати!

14
БУДЬТЕ ІННОВАЦІЙНИМИ

Я запрошую вас розширити вашу скриньку інструментів і спробувати нові способи викладання, яких ви ще не пробували – навчайте за допомогою соціальних медіа, замініть підручники на веб-матеріали. Не заради самих ресурсів, а заради учнів!

З тих пір, як я почала використовувати TED-ролики і робити власні події на основі цих відео,  мої учні стали давати мені більш позитивні відгуки. Вони люблять використовувати Facebook для обговорення та анонсів з класу. Вони цінують новинки – НЕ нові інструменти, але нові, більш продуктивні і цікаві способи їх використання.

15
ПРОДОВЖУЙТЕ ВЧИТИСЬ

Оскільки нові технології продовжуватимуть з’являтись, навчання і призвичаювання до них є надзвичайно необхідним. Добрі новини – це завжди весело, і навіть 20 хвилин в день – це довгий шлях!

 Авторка: Tsisana Palmer , ESL Instructor/Intensive English Program
Переклад на українську: Лілія Боровець.

Джерело: https://prosvitcenter.wordpress.com/

Переглядів: 163 | Додав: Iryna | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]